Cestování

Můj cestovní deníček: Karlovy Vary 2018

Letos jsme se rozhodli pro relaxační dovolenou. Zvolili jsme lázeňské město – Karlovy Vary. Ve Varech jsem už párkrát byla, ale nikdy jsem je nevnímala tolik, jako letos. Podnikli jsme plno aktivit a já bych se o své poznatky s vámi ráda podělila.. 🙂

Karlovy Vary bych já osobně rozdělila na dvě části – část lázeňskou a část průmyslovou. Obě části se od sebe neskutečně liší. Stačí přejet z jedné strany nad druhou (cesta autem trvá max 15 min) a máte pocit, že jste v jiném světě – rozhodně né ve stejném městě.

Hotel Millenium ****

Ze všeho nejdříve bych Vám představila hotel, ve kterém jsme byli ubytovaní. Jednalo se o 4 hvězdičkový hotel, který nabízí služby SPA & wellness. Naše ubytování bylo formou balíčku, který zahrnoval různé procedury, které jsme si předem rozvrhli s pomocí hotelové recepční – tím pádem jsme již měli naplánovaný program (což pro mě bylo na jednu stranu zkličující, protože jsme nemohli jednat spontánně podle nálady).

Naše polopenze zahrnovala snídani formou švédských stolů a večeři formou bufetu – to mi zcela vyhovovalo. Jak ráno, tak večer jsem si mohla vybrat, na co jsem měla v tu chvíli chuť. Největším pluskem byl neomezený zmrzlinový bar (po věčeři), kde jsme si mohli nabrat zmrzliny, kolik jsme chtěli! 😀

Hotelové služby byly perfektní. Personál byl ve všech směrech ochotný, recepční k dispozici 24hodin denně. Při procedurách nám vše do podrobna vysvětlili.

Oxygenoterapie

První naše procedura byla oxygenoterapie. Strašně jsem se toho bála, jelikož nesnáším, když musím mít něco, co k mému tělu nepatří. Jednalo se o takové hadičky, které byly z jednoho konce zapojené do přístroje s kyslíkem a druhou stranu, která obsahovala dírky, jsme měli přiloženou k nosu a nasávali jsme koncentrovaný kyslík, který proudil z přístroje. Celková ta terapie pro mě nebyla moc příjemná, ale po těchto 20ti minutách jsem se cítila neskutečně odpočatá a musím říct – ani jeden jsme pak v noci nechrápali!

Kneippův chodník + vířivka

Další procedury pokračovaly v místnosti, kde byl Kneippův chodník a vířivka. Vířivku každý z vás jistě zná, to bylo spíše pro relaxaci, ale je možné, že málokdo ví, co je Kneippův chodník. Jde o dva malé ,,bazénky“ ve tvaru obdélníku umístěné vedle sebe. V jednom z nich je horká voda a ve druhém ledová. Na dně jsou kamínky. Během téhle procedury střídáte chůzi v horké a studené vodě. V horké vodě je doporučeno chodit pomaleji a ve studené rychleji. Díky těmto teplotním extrémům se vám rozproudí krev v nohách a hezky se vám prokrví. Mě trvalo déle, než jsem si zvykla na změny teploty, ale ve finále se mi to i docela líbilo.

Solná jeskyně

Solná jeskyně byla naše poslední část relaxace a těch 30 minut uvnitř jsem si náležitě užila. V jeskyni bylo značně chladněji, ale v těch vedrech, kdy jsme tam byli, to bylo příjemné. Solná jeskyně je velmi zdravá, říká se, že hodinový pobyt v jeskyni se dá srovnat s týdením pobytem u moře.

Náš hotel se nacházel v průmyslové části Karlových Varů, takže nás od centra lázní dělilo 15 minut autem. Obrovskou výhodou bylo, že od našeho hotelu jezdila městská doprava (autobus), takže jsme nemuseli řešit problémy v centru jako např. kde zaparkovat. Autobus jezdil každou půl hodinu, dospělé jízdné bylo za 25 Kč, mě studentská jízdenka vyšla na 12 Kč (výhoda ISICů!). Do centra se jelo přes 10 zastávek, ale jelikož autobus stavěl snad každou minutu, byli jsme tam za chvilku. Naše výstupní zastávka se jmenovala Lázně III. Nacházela se přesně uprostřed promenády.

V lázeňském centru si najde každý své. Nachází se zde kromě kolonád plno zeleně (miniparčíky), kaváren, restaurací, obchůdků..

Někdy je to ovšem nevýhoda, když je tam toho tolik, protože člověk, který to tam nezná neví, kterou z kaváren navštívit. I my jsme ze začátku hodně bloudili, protože si na dobré kafe a jídlo potrpíme, ale zas nejsme milionáři. Proto vám tady napíšu tipy kam jo a kam za mě ne. 🙂

Aqua Marina

Aqua Marina byla první restaurace, kterou jsme navštívili.  Bylo to večer kolem 20hod, takže jsme byli už po večeři a šli jsme na něco dobrého. Tom si objednal kafe, já si objednala Aquila Ice tea z nápojového lístku. Asi po 10ti minutách Tomovi přinesli kafe a mně furt nic. Říkala jsem si, co tak dlouho může trvat na otevření ice tea. Poté mi přinesli vychlazený čaj v konvici, který chutnal jako šťáva ze školní jídelny.. Za mě obrovské zklamání, že mi přinesli něco jiného, než jsem si z lístku objednala a ještě mi to nechutnalo. Na druhou stranu prostředí a vzhled restaurace krásné. Většinou to ale není všechno..

Restaurace se nachází na hlavní třídě kousek od známého Hotelu Thermal směrem do centra promenády.

Pizzerie Roma

Pizzerie Roma se najdete na začátku kolonády, kde se nachází obchodní centrum (konec bereme Hotel Pupp). Dostali jsme obrovskou chuť na pizzu a tohle byla první restaurace, kterou jsme potkali. Zde jsme si však ověřili fakt, že pokud nejste cizinci (lépe řečeno Rusové či Němci), tak si na jídlo počkáte. Všichni cizinci, kteří si objednali po nás dostali jídlo dříve. Ale nebylo to zas tak strašné, jen usměvné. Na pizze jsme si oba pochutnali a cenově nás vyšla asi jako všude – kolem 150 Kč za jednu. Obsluha byla ochotná a prostředí velmi pěkné.

Café Elefant

Café Elefant nacházející se zhruba uprostřed promenády bych hodnotila celkem kladně – až teda na ceny. Řekněme si to na rovinu, čím více se blížíte k Hotelu Pupp, ceny stoupají. V téhle kavárně už dáte za kafe kolem 90 Kč. Obsluha je ale velmi milá, venkovní sezení je s výhledem na řeku a z druhé strany na krásné hotely.

Grand Caffe Septime

A nakonec to nejlepší! Tuhle kavárnu/bar jsem si oblíbila ze všeho nejvíce. Sezení na druhém břehu řeky, obklopené stromy, ratanovými sedačkami a výhled do parku – to je Grand Caffe Septime. Za kávu zde zaplatíte průměrných 60 Kč. Velice příjemný personál vás obslouží během pár minut a donese vám kávový zážitek! 🙂

Co udělalo Karlovy Vary tak známé?

Hotel Thermal

Hotel Thermal je především známý svými kongresovými centry umístěnými uvnitř, kde se koná každoroční Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Z mého hlediska se jedná o nejošklivější a nejzanedbanější budovu Karlových Varů – a je to paradox, sjíždí se sem hvězdy z celého světa. Tento komplex byl jistě svého času považován za noblesu města, ale už uplynul nějaký ten pátek a hotel se dodnes nedočkal žádné renovace. Jak se hotel tenkrát za komunismu postavil, tak to tam zůstalo. Dnes ho považuji za velkou ostudu města. Nevím, jak to vypadá zevnitř, ale z venku nedělá ani trochu parádu. Byla jsem opravdu zklamaná, když jsem viděla, v jakém je (tak významný hotel) stavu. Strašné!

Grandhotel Pupp

Když se řeknou Karlovy Vary, vybaví se mi především můj oblíbený film Poslední prázdniny. Je o new orleanské černošce, která miluje vaření. Jednoho dne se jí ale obrátí život vzhůru nohama – zjistí, že ji zbývá už jen pár měsíců života. Rozhodne se tedy, že opustí všechny všední činnosti a odlétá si užít poslední chvíle do Karlových Varů – do Grandhotelu Pupp.

Bohužel my se ke Grandhotelu Pupp šli pouze podívat. Jedna noc v obyčejném jednolůžkovém pokoji vás zde vyjde zhruba na 5 tisíc korun. Ani do kavárny Pupp jsme nezavítali, protože malé kafe za 130 Kč nás taky nenalákalo. 😀 Ale byl zážitek jen stát u toho ohromného komplexu a spojovat si prostory s tím filmem.

Kromě promenády zde najdete plno jiných aktivit. My jsme si poslední den našeho pobytu vybrali výlet na rozhlednu Dianu.

Rozhledna Diana

Na Dianu se dostanete lanovkou. Nástupiště se nachází hned ve vedlejší uličce Grandhotelu Pupp. Jízdné vás vyjde na 60 Kč nahoru, nebo pak 90 Kč nahoru i zpět dolů. Lanovka jezdí každých 15 minut a cesta trvá 3 minuty.
Parkovat můžete buď na parkovišti Grandhotelu Pupp (50 Kč/hodina), nebo v ulici Slovenská (40 Kč/hodina), ze které dojdete procházkou podél řeky Teplé až ke stanovišti lanovky.  (viz mapka níže)

Když vyjedete nahoru, spatříte tam 35 m vysokou rozhlednu, kam je přístup zcela zdarma. Na její vrcholek vede 150 schodů. Z rozhledny pak můžete vidět až 60 km do dálky, když je krásné počasí. My měli obrovské štěstí, že ten den bylo příjemných 25 stupňů a bylo jasno, takže jsme viděli až do Plzně.

Motýlí dům

Na kopci se nenachází jen rozhledna Diana. Velkou chloubou je motýlí dům. V této obrovské místnosti se můžete setkat se stovky exotických motýlů, kteří mají rozpětí až 20 cm – a co je zvláštní – neexistují žádné bariéry mezi nimi a vámi. Motýli létají všude kolem vás.

Každou chvíli se může stát, že si nějaký oblíbí vaše rameno (nebo hlavu), jako se to stalo nám. Nejsou tady jenom motýli, objevili jsme i drobné ptáčky i želvičky.

Velkou raritou je líheň – stačí trocha štěstí a můžete se stát svědky líhnutí motýla z kukly.
My jsme viděli  líhnutí motýlů v různých fázích. Byl to obrovský zážitek 🙂

Po prohlídce rozhledny a motýlího domu máte možnost se občerstvit v restauraci, která nabízí menu, ze kterého si vybere každý. Cenově se jídla pohybují kolem 200 Kč, což mi přišlo dost, když vezmu v potaz, že za 200 Kč se u nás v Berouně najíme v lepší restauraci. Ale chutnalo nám.

V tom samém areálu se nachází ještě mini zoo a hřiště pro děti

Cestu zpátky jsme volili pěšky lesíkem po modré po tzv. Cesta přátelství. Stezka vede oklikami – jedná se asi o hodinu cesty. My jsme podle navigace šli zkratkami a byli jsme dole asi za 20 minut.

Ve Varech je jistě pořád,co dělat, proto se těším na další návštěvu a objevení dalších zákoutí!